ワーキングペーパー
No. | Author(s) | Title | Link | Month & Year of Publication |
1 | 柴田 好章 | 授業逐語記録にもとづく授業分析の展望と課題 | 2022年3月 | |
2 | 森田 耕治 | 総合的・専門的な視野をもった教師の育成をめざした「教職基礎論」の実践 ~「初期教師アイデンティティの確立」に向けて ~ | 2022年3月 | |
3 | Mohammad Reza Sarkar Arani | Foreword, in Maria Hallitzky; Christine Kieres; Emi Kinoshita and Nariakira Yoshida(eds.), Unterrichtsforschung und Unterrichtspraxis im Gespräch(pp.7-13), Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt. | 2022年3月 | |
4 | 石川 芳孝 | 実践者と研究者の研究交流 | 2024年5月 | |
5 | Mohammad Reza Sarkar Arani Bruce Lander Yoshiaki Shibata Zanaton Iksan Shirley Tan | “Doing fractions” and “understanding fairness”: Examining the cultural scripts of a mathematics lesson through the eyes of Japanese and Malaysian educators https://link.springer.com/article/10.1007/s11125-024-09714-8 | WEB | 2025年1月 |
6 | 柴田 好章 | 探究力を育む授業づくり(授業研究ハンドブック No.1) | 2025年3月 | |
7 | Pete Dudley | From observing case pupils to involving pupils: a cross-cultural analysis between the east and west | 2025年4月 | |
8 | Mohammad Reza Sarkar Arani | Foreword, in Tetsuo Kuramoto and Research Group(eds.), School-Based Curriculum Management and Lesson Study for Teacher Education (pp.3-10), Tokyo: Maruzen Publishing. | WEB | 2025年4月 |