ワーキングペーパー

No.Author(s)TitleLinkMonth & Year of Publication
1柴田 好章授業逐語記録にもとづく授業分析の展望と課題PDF2022年3月
2森田 耕治総合的・専門的な視野をもった教師の育成をめざした「教職基礎論」の実践
~「初期教師アイデンティティの確立」に向けて ~
PDF2022年3月
3Mohammad Reza Sarkar AraniForeword, in Maria Hallitzky; Christine Kieres; Emi Kinoshita and Nariakira Yoshida(eds.), 
Unterrichtsforschung und Unterrichtspraxis im Gespräch(pp.7-13), Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt.
PDF2022年3月
4石川 芳孝実践者と研究者の研究交流PDF2024年5月
5Mohammad Reza Sarkar Arani
Bruce Lander
Yoshiaki Shibata
Zanaton Iksan
Shirley Tan
“Doing fractions” and “understanding fairness”: Examining the cultural scripts of a mathematics lesson through the eyes of Japanese and Malaysian educators
https://link.springer.com/article/10.1007/s11125-024-09714-8
WEB2025年1月
6柴田 好章探究力を育む授業づくり(授業研究ハンドブック No.1)PDF2025年3月
7Pete DudleyFrom observing case pupils to involving pupils: a cross-cultural analysis between the east and westPDF2025年4月
8Mohammad Reza Sarkar AraniForeword, in Tetsuo Kuramoto and Research Group(eds.), School-Based Curriculum Management and Lesson Study for Teacher Education (pp.3-10), Tokyo: Maruzen Publishing.WEB2025年4月